Drukte op de camping

13 oktober 2018 - Buitenpost, Nederland

Het allerbelangrijkste: Fred heeft het overleefd. 😂. Wat hebben we om hem gelachen.

De afgelopen twee nachten dus gekampeerd tussen het het wild. Niet iedereen zat/lag even ontspannen. (ik noem geen namen 😉).

Op de dag van aankomst lekker rustig aan gedaan. Rustig zitten, lezen, hangmat hangen enz. Eigenlijk doen waar we goed in zijn. Henny voelde zich totaal niet fit en heeft de rest van de dag slapend in de tent doorgebracht. Waarschijnlijk last gehad van de warmte. Die nacht was het zeer druk op camping met olifanten en hoorden we nog veel nijlpaarden en ook nog leeuwen. De olifanten liepen om onze tenten heen te eten. Fred had de olifanten wel gehoord maar dacht dat het zwijnen waren. De volgende ochtend vonden we ook sporen van een hyena op onze campingplek. We wouden vroeg vertrekken naar Moremi Nationaal park, 06.00 uur, maar dat ging niet door omdat er een olifant vlak bij ons stond. Henny voelde zich gelukkig weer een stuk beter. Uiteindelijk om 07.00 uur in de auto gestapt. Onderweg zagen we een bat eared fox. Goed gezien Fred!!! Ook weer veel olifanten en giraffes onderweg. In het park ook nog veel nijlpaarden gezien. In de middag weer terug op de camping. Weer een olifant dicht bij onze campingplek. Weer in de auto zitten en wachten tot hij doorloopt. Eind van de middag kwamen Dennis en Ilse bij ons op camping. Ze hadden heerlijke boerewors meegenomen. Heel erg leuk en gezellig. In de avond wipte de Hyena ook nog even weer langs. Hij liep vlak bij ons langs. Was mooi om te zien.

Dennis en Ilse vertrokken de volgende ochtend al weer vroeg naar Maun. We zouden elkaar daar met de lunch weer treffen. Onderweg naar Maun op de asfaltweg de banden weer opgepompt en hebben Miranda en Henny gekletst met drie meisjes die ons steile haar erg interessant vonden.

Onderweg bleek de motorkap los te zitten. In Maun even bij de lasser langs, 4 Euro betaalt en weer klaar. De lasser had een laskap maar die had hij meer tussen de knieën geklemd dan dat hij hem gebruikte.

Inmiddels waren Dennis zijn broertje en vriendin ook aangekomen. Heerlijk gegeten met elkaar. Nu onderweg naar de grens en vanavond weer overnachten in Namibië. Op naar de laatste paar dagen.

1. Eveline Middelkoop:
    13 oktober 2018
    Hier in Drenthe zijn er ook zwijnen of blijken dat ook olifanten te zijn? Leuke verhalen weer om te lezen. Geniet lekker door.
  2. Nicole:
    13 oktober 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen en wat ook een geweldige foto's!!
  3. Yvon:
    13 oktober 2018
    Wat leuk. Hé Fred vroeg opstaan heb jij toch een vreselijke hekel aan😂
  4. Lina:
    13 oktober 2018
    Heel leuk geschreven....ik kan niet anders zeggen, sommige verhalen lees je met een grote glimlach dit is zo'n verhaal !!!
  5. Lizette:
    14 oktober 2018
    Wat een geweldige verhalen. Super leuk om zo mee te genieten. En wauw wat een mooie foto's.
  6. Piet:
    14 oktober 2018
    het was hier rustig, geen olifanten en leeuwen om ons huis. rustig en lang geslapen.
  7. Birgit:
    15 oktober 2018