Kerst en oud en nieuw.

31 december 2019 - Maun, Botswana

De afgelopen twee weken hebben we doorgebracht in de natuur. Wat was het heerlijk en zeer warm. 😓😓😎😎. Met behulp van een plantenspuit proberen we onszelf koel te houden.

We zijn 19 december de Central Kalahari Game Reserve ingereden. Op sommige plekken is het nog zeer droog en op andere plekken is het al mooi groen. Op zondag 22 december zijn Dennis en Ilse bij ons gekomen. De komende periode zullen we samen verder reizen. Gezellig.

En toen was het ineens kerst. 🎄🎅. Toch heel bijzonder om op zo'n afgelegen plek waar het bloedheet is in je korte broek en zonnebril op je neus kerst te vieren. We hebben kerstverlichting opgehangen en zelfs onder de kerstboom lagen cadeautjes.  En net als anders met kerst  hebben we ons ook nu tonnetje rond gegeten. Als lunch hadden we spareribs, beetje chips als tussendoortje en als avondeten een stoofpot van ossenstaart. Heerlijk. Wat hebben we genoten.

Ondanks de droogte hebben we toch nog beesten gezien. Veel gemsbokken, springbokken, steenbokken, bat eared foxes, een hele grote groep met giraffes en ook nog 4 leeuwen.

Na een week hebben we de Kalahari verlaten en zijn we naar Nxai Pan gereden. Ook dit is een nationale park. Hier zullen we een aantal dagen verblijven. En wat een mooi park is het. Een paar weken geleden heeft het hier flink geregend waardoor alles nu heel mooi groen is. Ook hier hebben we veel dieren gezien. Echt heel veel giraffes en zebras en ook hier weer leeuwen. Verder heel veel olifanten op de camping en jeetje wat zijn de olifanten hier groot. 🐘🐘😯😯.

In Maun hebben we weer boodschappen gehaald en heerlijk gegeten bij de Indiër.

De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in de Kwai en Mogoto regio. Ook dit weer een prachtig gebied en natuurlijk ook weer kamperen in het wild. Hier ook weer veel olifanten, zebra's, springbokken, impala's, hartenbeesten en waterbokken. Wat erg leuk is aan deze periode is dat veel dieren nu jongen baren. Overal zie je dus kleine diertjes. Prachtig. Vanmorgen een uurtje eerder dan Dennis en Ilse vertrokken om de auto te laten wassen. Aan de onderkant zit namelijk veel modder. We waren net weer op de hoofdweg toen ons een groep wilde honden tegemoet kwam lopen. Prachtig. Helaas hebben Dennis en Ilse ze niet gezien. Verder kwamen we ook nog twee leeuwen tegen. Ze lagen in de berm en gelukkig lagen ze er ook nog toen Dennis en Ilse voorbij reden.

Nu in Maun weer boodschappen gehaald voor de komende twee weken. Overmorgen rijden we naar Mabuasehube en de Kgagaligadi NP. Ook weer in de natuur dus. Het zal dus even duren voordat we weer iets op de blog kunnen zetten.

Vanavond zullen we oud en nieuw vieren in Ghanzi. We hopen dat we wakker kunnen blijven tot 00.00 uur. 😀😀.

We wensen jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en vooral een heel gezond en gelukkig 2020 toe. 🍾🍾🥂

1. Nicole S:
    31 december 2019
    Wat weer leuk om te lezen !!!
    IK wens jullie een super en gezond 2020🥂🥂🥂
    En geniet lekker daar !!
  2. Jan en Ria:
    31 december 2019
    Hoi Buurtjes, dank voor jullie prachtige verhalen. Wij wensen jullie nog veel leuke avonturen en zien uit naar al die prachtige foto's en opnamen. Goede jaarwisseling en veel gezondheid en save Journey voor 2020!!
  3. Nicole:
    31 december 2019
    Hele fijne jaarwisseling en alvast de beste wensen! 😘
  4. Tamara Kroes:
    31 december 2019
    Wij wensen jullie ook een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig, gezond en liefdevol 2020!
    Dikke knuffel van ons
  5. Emy Meerman-poldervaart:
    31 december 2019
    Hele fijne jaarwisseling in het warme Afrika,hier is het wat minder heet 🤣🤣 hele fijne dagen nog,groetjes Emy Meerman-Poldervaart.🎇🍾🥂
  6. Kees en greet schipper:
    31 december 2019
    Een fijne jaarwisseling gewenst en hopen op een goed en gezond 2020 en nog veel plezier met al die dieren gr kees en greet schipper
  7. Els Tammenga:
    31 december 2019
    Gelukkig nieuwjaar voor jullie!! Wat prachtig al die dieren in het echt te mogen bewonderen. 😘
  8. Lina:
    1 januari 2020
    Gelukkig Nieuwjaar !!
  9. Arnout en Hilde:
    1 januari 2020
    Deze kerstvakantie zijn we eens even gaan zitten voor jullie blog, erg leuk om te lezen allemaal. Wat een ongelofelijk gaaf en stoer avontuur zeg. We wensen jullie voor 2020 nog meer mooie landschappen, sterrenhemels en lekkere stukjes game:)
    Veel geluk en gezondheid, liefs ons.
  10. Miranda:
    2 januari 2020
    Hoiii. Leuk om iets van jullie te horen. Het gaat helemaal goed komen hoor met de landschappen, sterrenhemels en game. Jullie al heimwee naar Namibië?
  11. Arnout en Hilde:
    2 januari 2020
    Hilde: Ja enorm:)!! Als ik de foto's zie 'voel en ruik' ik Namibië weer. Wat een indrukwekkend land. We zijn verder dus ook helemaal niet jaloers op jullie ofzo...:)
  12. Janneke:
    2 januari 2020
    Happy New Year!! Wat hebben jullie een bijzondere kerst gehad 🥰 prachtig! Geniet van alles