Fijne kerst allemaal.

19 december 2019 - Maun, Botswana

Nadat we uit Nunda Lodge zijn vertrokken zijn we doorgereden tot aan Otavi. Hier hebben we geslapen op een wijnboerderij. Uiteraard hebben we een fles wijn gekocht alleen hebben we hem nog niet geproeft omdat we geen kurkentrekker hebben. Of de supermarkt heeft het niet of we vergeten er รฉรฉn mee te nemen. Hi hi. Hierna zijn we doorgereden naar Gross Barmen. Dit is te vergelijken met Fontana. Ook hier een bronnenbad, een stoomcabine, sauna (die het niet doet) en een buitenbad. Verder kon je ook nog kiezen voor een massage. We hebben elkaar maar eens aangekeken en bedacht dat kerst vroeg was dit jaar. We hebben onszelf getrakteerd op twee nachtjes slapen in "echt"ย bed en een massage. En wat hebben we beroerd geslapen zeg. ๐Ÿ˜ซ๐Ÿ˜ซ. Maar verder was het heerlijk om in een kamer te zijn met de airco op 18 graden. Kouder wou niet. ๐Ÿ˜. Daarna doorgereden naar Windhoek. Afspraak gemaakt met Stefan om de auto na te laten kijken en natuurlijk op naar de Ocean Basket. ๐Ÿฃ๐Ÿค๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹. Hier weer heerlijk gegeten. Vanessa en Reghardt waren helaas niet thuis. Ze zijn even een weekje vakantie aan het vieren in Botswana. Jammer, maar we zien elkaar 7 januari weer. Dan reizen ze een weekje met ons mee. Als de auto goed is nagekeken gaan we weer op pad. Nu richting Botswana. Binnen 20 minuten zijn we beide grensovergangen gepasseerd en iedereen was nog vriendelijk ook. ๐Ÿ˜‰. Toen kregen we een appje van Vanessa en Reghardt dat ze hun route hebben omgegooid en dat ze naar ons toe komen. En wat was het leuk om elkaar weer te zien. Natuurlijk weer uitgebreid gebraait en veel gekletst. De volgende dag zijn we doorgereden naar Maun. Hier even een paar dagen relaxen en flink veel boodschappen inslaan want we gaan naar de Central Kalahari. Hier zullen we een week gaan verblijven. 2e Kerstdag zullen we hier weer uitrijden. Op de camping is alleen en long-drop toilet, (een gat in de grond met een wc-pot erop. Doorspoelen kan dus niet) en er is een "douche". Een haak met een emmer eraan. Onder op de emmer zit een douchekop bevestigd. Kraantje open draaien en je kunt douchen. Wel zelf je eigen water meenemen. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜. Maar het allerleukste is dat Dennis en Ilseย hier zondag bij ons zullen komen. Met z'n vieren zullen we de komende twee weken gaan rond reizen door Botswana. Hier hebben we ontzettend veel zin in.ย

De komende 1,5 week zullen geen mobiel bereik hebben. Daarom alvast: Hele fijne kerstdagen toe gewenst.ย

Fotoโ€™s

1. Emy Meerman-poldervaart:
    19 december 2019
    Hallo vakantiegangers,ik vind het leuk jullie op deze manier te volgen,ik krijg hier ook een vakantie gevoel van en van hieruit (Zeeland)wens ik jullie hele fijne feestdagen toe ๐ŸŽ„๐ŸŽ‡en een voorspoedig 2020 groetjes Emy
  2. Nicole:
    Fontana en (alweer) sushi, toe maar weer ๐Ÿคฃ

Lekker genieten, hele fijne feestdagen! ๐ŸŽ„๐Ÿ˜˜
  3. Tamara:
    19 december 2019
    Heeft Raimundo op zijn zakmes geen kurkentrekker?
    heel veel plezier deze komende week! geniet met elkaar.
  4. Lina:
    Hoi luitjes,
    Wat geniet ik toch altijd van jullie leuke verhalen !!!

Ik wens jullie
    Iets goeds, iets lekkers
    Iets geks, iets gekkers
    Iets aardigs, iets liefs
    maar hoe dan ook
    Iets positiefs
    En een liefdevol en gezond 2020 !!!!

Groeten Lina.
  5. Birgit:
    19 december 2019
    Weer een super mooi verhaal geniet hier altijd van wij wensen jullie ook fijne kerstdagen toe een en gelukkig nieuwjaar dikke knuffel ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ’‹
  6. Alex:
    19 december 2019
    Zie je eigen daktent slaapt het aller lekkerste :-). Fijne kerst en jaarwisseling!