Bijna aan het einde van onze reis

30 januari 2020 - Windhoek, Namibië

Nadat we uit Mariental zijn vertrokken zijn we naar de kust gereden. Toch best raar om na zoveel tijd te hebben doorgebracht in de binnenlanden om dan nu ineens aan de kust te staan. En wat is het er koud. Brrr. 🥶🥶. Even wennen hoor. In Swakopmund hebben we lekker rond gelopen en natuurlijk even een heerlijk ijsje gekocht en een lekker kopje koffie/thee met cheesecake gehad. Ook hebben we nog een poos bij de zee gezeten. Na een paar dagen zijn we doorgereden naar Cape Cross. Dit is ook een plek aan zee. Hier vind je een heleboel zeeleeuwen en stinken dat het er doet!!! 😫😫. In de buurt zit een leuke camping dus daar maar naartoe gegaan. Hier hebben we heerlijk over het strand gewandeld en een heerlijk biertje en wijntje gehad. Omdat we aan zee zitten hebben we 's nachts natuurlijk ook compleet andere temperaturen. Voor het eerst sinds lange tijd hebben we de ventilator niet aan hoeven doen in de tent, maar moesten we echt in onze slaapzakken kruipen om warm te blijven. Ook best een keer weer fijn. De volgende dag zijn we verder langs zee gereden om te zoeken naar een leuke lunch plek op het strand. Leuke plek gevonden dus linksaf slaan en ja hoor we staan vast in het zand. Och wat stom van ons, vergeten om de bandenspanning te verlagen en niet de sporen gevolgd. Dat wordt dus scheppen. En we moesten nog flink scheppen ook. Hi hi. Maar ook dit is weer gelukt en uiteindelijk op een leuk plekje aangekomen. Het leuke van het strand in Namibië is dat ook hier het compleet verlaten is. Ook hier waren we weer helemaal alleen. Na een heerlijke lunch terug gereden naar de camping en bedacht waar we de volgende dag heen zouden gaan. Toch het binnenland maar weer in. Is de temperatuur toch net iets aangenamer. Vooral Miranda is hier erg blij mee natuurlijk. 😄😄. We zijn doorgereden naar Ugab Rhino Camp. Hier kun je kamperen bij een organisatie die neushoorns beschermt. Als betaling voor de camping mag je een donatie doen. We stonden hier prachtig in een vallei en zijn dus ook 2 nachtjes gebleven. Via een hele mooie route door de bergen zijn we naar Twijfelfontein gereden. Onderweg zagen we zebra's, gemsbokken en giraffes. Na ook nog een nachtje te hebben geslapen in Spitzkoppe, hier zijn we ook begonnen 4 maanden geleden, zijn we terug naar Windhoek gereden. Hier zullen we tot het einde van onze vakantie blijven.

En dan gaan we ineens over een paar dagen alweer naar huis. Wat zijn die 4 maanden omgevlogen. Niet normaal en wat hebben we genoten van deze reis. We hebben weer veel nieuwe mensen ontmoet en nieuwe vriendschappen gesloten. Hebben we door prachtige gebieden gereden en gekampeerd en weer veel dieren gezien. Kortom een reis om nooit te vergeten.

Tot snel allemaal.

1. Tamara Kroes:
    30 januari 2020
    We zien jullie gauw! Veilige reis terug😘
  2. Duurt:
    Moi beste mensen
    Er is een tijd van komen en gaan.Dat laatste is nu van toepassing van jullie.
    Wat heb ik genoten van jouw verhalen Miranda.
    Vele plaatsnamen in ZuidWest (namibie) komen mij erg bekend voor. Ben destijds met mijn vrienden uit Kaapstad er ook geweest. Wat een verschrikkelijk mooi/groot land.Wens jullie nog een paar goede dagen toe en een goede reis terug en hoop je spoedig weer te zien. Nogmaals baaie dankie hoor.
  3. Krieno en Thea:
    30 januari 2020
    Zijn jullie nog wel Nederlanders ????? Of Afrikaantjes maar wat hebben jullie toch een prachtig vakantie gehad uit jullie verhalen te lezen maar weten jullie nog wel de weg naar Holwierde een prettige reis terug 😎😀
  4. Birgit:
    30 januari 2020
    Wens jullie een fijne terugreis ik zal je mooie verhalen missen 😘😘
  5. Birgit:
    30 januari 2020
    Wij wensen jullie een fijne terugreis ik zal je mooie verhalen missen 😘😘
  6. Els Tammenga:
    1 februari 2020
    Prachtig om zo mee te mogen genieten. Goede reis naar huis 😘
  7. Ineke:
    1 februari 2020
    Nog fijne dagen gewenst en een hele goede terugreis, met
    mega-herinneringen, die gelukkig niet in een echte reistas mee-getorst hoeven worden, haha.
    groetjes
  8. Emy Meerman-poldervaart:
    3 februari 2020
    Jullie hebben een heeeeele mooie vakantie gehad en ik ben blij dat ik,en nog vele andere mensen,mochten meegenieten van jullie vakantie.Ik wens jullie een hele goede en veilige reis terug naar (de bewoonde wereld)Nederland terug,groetjes Emy Meerman 🤗🤗