En we zijn onderweg

8 oktober 2019 - Spitzkoppe, Namibië

De afgelopen dagen zijn we in Windhoek gebleven. Inmiddels is Raimundo klaar met de " verbouwing" aan de auto. Gelukspoppetje hangt in de auto (nogmaals bedankt Jan en Ria!), watertank staat op zijn plek, achter in de canopy is verlichting geplaatst en de zonnepanelen werken volop (ik hoor in elk geval enthousiaste kreten als Raimundo op een kastje in de auto kijkt 🤔). Ook hebben we een police clearence certificate gehaald. Dit is een formulier waarop staat dat de auto van ons is en dat hij betaald is. Dit formulier haal je hier bij het politiebureau. We zijn dit formulier nodig om de auto o.a. Zambia binnen te krijgen. Volgens internet duurt het ongeveer 3 a 4 dagen voor dat dit geregeld is. Dus op naar het politiebureau. Hier stond toch een lange rij. Niet normaal. Maar gelukkig is dit Afrika. 10 meter verderop zit buiten een mevrouw aan een bureau. Haar gevraagd waar we moeten zijn en we kunnen bij haar terecht. Ze is kopies nodig van de auto papieren en van Raimundo zijn paspoort. Hier was ik gelukkig op voorbereid. Naast haar bureau staat een tafel waar we een formulier mogen invullen. Dan naar de auto, iemand checkt of het registratienummer van de auto overeenkomt met dat op het formulier en dan zet mevrouw een handtekening. We worden vriendelijk verzocht om naar de achterkant van het politiebureau te gaan, naar het gebouw waarop staat: deel 2. En ja hoor, het staat er echt op. 😂😂. Hier nog even alles weer laten zien, stempel erop en klaar. Niks geen 3 a 4 dagen, 40 minuten en klaar. Beetje verbaasd over het tempo staan we weer buiten met z'n tweeën. Ook weer geregeld.

Maandagavond hebben we met ongeveer 12 mensen een hele gezellige braai gehad op de camping. Erg leuk om op deze manier weer nieuwe mensen te leren kennen.

Dinsdag zijn we dan eindelijk gaan rijden. Bijna twee uur later dan gepland, maar wat maakt het uit, het is vakantie. We hebben afscheid genomen van Vanessa en Reghardt. Zeer waarschijnlijk zien we hun in januari weer. Als Reghardt vrij kan krijgen dan reizen ze een stukje met ons mee. Verder ook afscheid genomen van Arturo en Yolanda. We hebben ze op de camping ontmoet. Ze komen uit Spanje. We hebben afgesproken om het volgende kopje koffie in Madrid te doen. Inmiddels zijn we aangekomen op 1 van onze favoriete plekken, Spitzkoppe. Hier gaan we even genieten van de stilte en morgen rijden we weer verder  richting het noorden.

1. Renate Ottens:
    8 oktober 2019
    Geniet er maar FLINK van!
  2. Krieno en Thea:
    8 oktober 2019
    Lekker naar jullie zin ??
  3. Miranda:
    10 oktober 2019
    We hebben het weer heerlijk.
  4. Els Tammenga:
    Super!! Goede start zo xx
  5. Dennis en Ilse:
    8 oktober 2019
    Zo Raimundo heeft weer lekker zitten knutselen :-) klinkt allemaal super, nu kan het echt beginnen. Geniet ervan!!
  6. Trijnie:
    Groetjes van ons
    Gerry en Trijnie
  7. Nicole:
    9 oktober 2019
    Begint mooi zo! Goede reis en geniet ervan!
  8. Ineke:
    12 oktober 2019
    wat heerlijk dat jullie nu na nog wat "klusjes", onderweg zijn. Wat een vrijheid met nog héél veel dagen in het verschiet. Al veel aan jullie gedacht.
    fijne tijd gewenst.