Veel kilometers gereden.

13 oktober 2019 - Opuwo, Namibië

Vanuit Spitzkoppe vertrokken naar Twijfelfontein. Wat zijn de wegen hier slecht. Hier 1 nachtje op de camping gestaan. Door de slechte wegen is de motorkap die vorig jaar in Botswana gelasd is weer losgegaan. Deze laten lassen bij een garage. Tijdens het lassen heeft Raimundo iemand zijn schoenen weer aan elkaar getapd. Meneer wacht al drie maanden op nieuwe schoenen. Daarna doorgereden naar Palmwag Conssession. Wat een prachtig gebied. Hier hebben we woestijn olifanten, zebra's, gemsbokken en sprinkbokken gezien. Daarna doorgereden naar Orupembe. Onderweg nog even mensen geholpen die motorolie nodig  waren. Stonden al een paar uur te wachten op hulp. In Orupembe bleek dat de bladveer van de auto stuk is. Dus route omgegooid om naar een garage te kunnen. Geen camping te vinden op deze route dus voor het eerst wildgekampeerd.

De afgelopen dagen hebben we veel gereden en wat zijn we door prachtige gebieden gekomen. Prachtige vergezichten, rijden door rivierenbeddingen, open vlaktes zonder ook maar iemand tegen te komen. Wat is het noorden van Namibië prachtig en ongerept.

Op dit moment zitten we in Opuwo bij een lokaal restaurant te eten. Hier veel Herero en Himba dames die hier de boodschappen halen. Zodra de auto weer klaar is zullen we weer verder doorrijden naar het uiterste noorden van Namibië.

1. ROELIE Smid:
    13 oktober 2019
    Hoi Miranda, wat een prachtig verhaal! Wil jou nog even vertellen dat wij een prachtige vakantie gehad hebben in Costa Rica! Heel goed verzorgd, geweldige gids en wat een schitterende natuur! Heb geen enkel minpuntje kunnen ontdekken. Wens jullie nog een heel fijne tijd toe😀🏝️,
    Groetjes, Roelie en Gerrit
  2. Miranda:
    13 oktober 2019
    Wat fijn om te horen dat jullie het zo mooi hebben gehad. De natuur vonden wij daar ook prachtig. Nu maar weer bedenken waar jullie volgende reis naartoe zal gaan. 😉. Groetjes Miranda.
  3. Lina:
    13 oktober 2019
    Wauw wat prachtige foto's !!
  4. Rudy:
    Hey toppers,

Ik zie de beelden gewoon voor me! Nu al mooie verhalen! Succes met de auto!